Λάδι μίξεως στο παραμοτερ

Όλα τα παραμοτερ τα οποία εχουν 2χρονους κινητηρες μπορουν να παθουν σοβαρη ζημια από μη σωστη χρηση του λαδιου μιξεως σε αυτους.
Το λαδι μιξεως στα παραμοτερ θα πρεπει να είναι υψηλής ποιοτητας και 100% πληρες συνθετικο για 2χρονουν κινητήρες εσωτερικής καύσεως υψηλοστροφους.

Καλο θα ηταν να μην αλλαζουμε λαδι εκτος και ένα δεν εχουμε άλλη επιλογη.
Τα ποιο γνωστά είναι τα “Castrol” (υπαρχουν και άλλες μαρκες):
– Castrol Power One TTS 2T.
– Castrol Power One Racing 2T.
Εάν χρησιμοποιείται διαφορετική μαρκα βεβαιωθείτε ότι είναι 100% πλήρες συνθετικό.

Τα λαδια τα οποια προορίζονται για 2χρονους εξωλέμβιους κινητήρες θαλάσσης δεν θα πρεπει να τα προτιμάτε γιατι οι εξωλέμβιοι κινητήρες λειτουργουν σε χαμηλοτερες θερμοκρασιες, λογω του νερου που κυκλοφορεί γυρω από το χιτώνιο του κυλίνδρου.
Οι κινητήρες των παραμοτερ μας λειτουργούν σε υψηλότερες θερμοκρασιες και εχουν συνηθως υψηλη σχεση συμπιεσης. Ακομη και τα παραμοτερ που είναι υδροψυκτα, λογω του ότι δεν εχουν θερμοστάτη, ουτε αντλια ψυκτικού υγρου και η κυκλοφορια του νερου στιριζεται καθαρα στην θερμοδυναμική πρεπει να χρησιμοποιείται λαδι μίξεως καθαρα για 2χρονους κινητηρες υψηλων στροφων 100% πληρες συνθετικο.
Βάζοντας χαμηλότερης ποιοτητας λαδι το οποιο θα είναι πιο οικονομικο, θα το πληρώσετε σίγουρα αρκετες φορες παραπανω λογω της επισκευης που θα χρειαστεί ο κινητήρας από την ζημια που θα εχει προκαλεσει σε αυτών.

Αναλογια μίξεως.
Όταν αναμιγνύουμε το συνθετικο λαδι με το καυσιμο-βενζινη στην συγκεκριμένη αναλογια την οποια δινει ο κατασκευαστής κάθε κινητήρα, θα πρεπει να προσπαθουμε να το χρησιμοποιήσουμε μεσα σε μια εβδομάδα ή και λιγότερο.
Η βενζινη είναι ένα συνθετο μείγμα από πολλες χημικες ενωσεις και πολλες από αυτές αντιδρουν βαθμιαία με το συνθετικο λαδι.
Οι περισσότεροι κατασκευαστες κινητηρων παραμοτερ συνιστούν να πεταμε το μείγμα βενζινης-λαδιου μετα το περας των 4 ημερων ή και λιγότερων. Εντούτοις εάν έχετε καποια καυσιμα τα οποια σας περίσσεψαν από την Κυριακάτικη πτηση σας καλο θα ηταν να τα καταναλώσετε το επομενο ΣαββατοΚύριακο, διαφορικά θα πρεπει να τα βγάλετε από την δεξαμενη καυσιμου του παραμοτερ και να τα χρησιμοποιήσετε για άλλη χρηση. (Μην τα αδειάζετε στο αυτοκινητο εάν αυτό διαθετη καταλυτικό μετατροπεα γιατι θα τον καταστρέψει γρήγορα).

Καλο θα ηταν να μην βάζουμε την βενζινη και μετα το λαδι στο δοχειο καυσιμου του παραμοτερ μας και να προσπαθούμε να τα αναμείξουμε σε αυτό. Χρησιμοποιήστε ένα δοχειο ή μπετονι καθαρο για να κανετε την ανάμιξη ρίχνοντας πρωτα το λαδι και μετα την βενζινη για καλύτερα αποτελεσματα, ανακινίστε καλα και με ένα χωνί αδειαστε το καυσιμο μείγμα στην δεξαμενη καυσιμου του παραμοτερ. Συνηθως αναμειγνύουμε 10 λιτρα καυσιμου μείγματος την φορα, είναι ενας μεσος ορος καυσιμου που χρησιμοποιούμε το ΣαββατοΚυριακο για πτησεις.
(περιπου 3-4 ωρες πτησεων)

Είναι ευκολο να υπολογιστει η ποσοτητα του λαδιου που απαιτείται να αναμιχθεί κάθε φορα με τα 10 λιτρα βενζίνης.

Μια αναλογία μίξεως 40:1 (π.χ. Sky100), ή αλλιως 2,5% μεταφράζεται ότι για κάθε 10 λιτρα βενζινης απαιτητέ να αναμιχθεί 250ml λαδι συνθετικό.
Για αναλογια 50:1 (π.χ. TOP80), ή αλλιώς 2% σημαίνει ότι για κάθε 10 λίτρα βενζινης θα πρεπει να αναμιχθούν 200ml λαδιου συνθετικου.

Δεν είναι ευκολο να αδειασουμε την ακριβης ποσοτητα λαδιου που απαιτείται κάθε φορα από το μπουκαλι λαδιου στο μπετονι, ουτε και στην περιπτωση που αυτο είναι καθαρα βαθμονομημένο. Ειναι όμως ευκολο να αδειάσουμε σε ένα άλλο βαθμονομημένο μπουκάλι, το οποίο το χρησιμοποιούμε σαν μεζούρα, την ποσοτητα λαδιου που θελουμε. Δηλαδή πρωτα αδειάζουμε την ποσοτητα του λαδιου που απαιτητέ σε ένα καλα βαθμονομημένο μπουκαλι-μεζουρα και μετα το αδειαζουμε στο μπετονι αναμειξης το λαδι.
Οσο μικρότερης διαμετρου το μπουκαλι τοσο πιο μεγαλη ακρίβεια στην μετρηση της ποσοτητας θα εχουμε.
Ένα τυπικο παραδειγμα τετοιας μεζουρας είναι ένα μπουκαλι γαλακτος μωρου 250ml, το οποιο είναι διαφανο, γερο και ανθεκτικο με αποτελεσμα να μπορουμε να το αποθηκευσουμε και στην ζωνη του παραμοτερ μας με ασφαλεια όταν πρόκειται να ανεφοδιάσουμε κατά την Cross Crounty πτηση μας.

Τελος θα πρεπει να εχουμε παρεμβάλει μεταξυ της δεξαμενης καυσιμου του παραμοτερ και του καρμπυρατέρ ένα καλο διαφανο φιλτρο βενζινης, το οποιο θα το επιθεωρούμε συχνα και να το αλλάζουμε όταν απαιτείται.
Επιθεωρηση θα πρεπει να κανουμε και στο εσωτερικο φιλτρο της δεξαμενης καυσιμου του παραμοτερ και στο μπετονι ανάμιξης του καυσιμου και εάν διαπιστώσουμε κατάλοιπα να τα καθαρίζουμε.

Για τυχόν αμφιβολίες θα πρεπει να ανατρέξετε στο εγχειρίδιο χρησης του εκάστοτε κινητήρα ή στον αντιπρόσωπο.

Άρθρο: Δημήτρης Μπατάνης

Advertisements

Posted on Μαρτίου 13, 2012, in Τεχνικα and tagged , , . Bookmark the permalink. Σχολιάστε.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: